اجرای طرح هفتگی ختم قرآن کریم به نیت شفای بیماران کرونایی 

اجرای طرح هفتگی ختم قرآن کریم به نیت شفای بیماران کرونایی 

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
شیروانی گفت: یکی از برنامه های کانون در حال حاضر برگزاری طرح هفتگی ختم قرآن کریم به نیت سلامتی امام زمان (عج)، شفای بیماران کرونایی و هدیه به روح سرداران شهید و شهدای مدافع سلامت است.

«شیروانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های کانون در حال حاضر برگزاری طرح هفتگی ختم قرآن کریم به نیت سلامتی امام زمان (عج)، شفای بیماران کرونایی و هدیه به روح سرداران شهید و شهدای مدافع سلامت است.

مدیر کانون علی ابن موسی الرضا علیه السلام روستای ده پیش جیرفت افزود: این طرح قرآنی دوشنبه هر هفته برگزار می شود و اعضای کانون در این بازه زمانی یک هفته ای باید ۲ جز از قرآن  کریم را تلاوت کرده و به ما اعلام کنند.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح ملی راهکار اقدام به راه اندازی گروه مجازی در واتس آپ راه اندازی کرده و با عضویت اعضای کانون و اهالی محله، فعالیت های فرهنگی و قرآنی کانون را از این طریق ادامه می دهیم.

شیروانی اضافه کرد: یکی از برنامه های کانون برگزاری مسابقه های مجازی کتابخوانی با هدف پر کردن اوقات فراغت اعضای کانون و ترویج فرهنگ مطالعه در ایام کرونایی و همچنین مسابقه مجازی قرآنی به منظور ترویج معارف قرآنی است.

مدیر کانون علی ابن موسی الرضا علیه السلام روستای ده پیش جیرفت اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های کانون در ایام کرونایی راه اندازی کارگاه تولید ماسک، با تولید روزانه بیش از یکهزار عدد ماسک بود البته تولید روزانه بسته به میزان پارچه، بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ عدد ماسک بود.

وی اضافه کرد: در ابن کارگاه ۱۵ نفر از اعضای کانون و پایگاه مقاومت بسیج خواهران در ۲ شیفت صبح و عصر مشغول تولید ماسک بودند.

شیروانی بیان کرد: کارگاه تولید ماسک از واسط فروردین تا نیمه ماه رمضان فعالیت داشت و پارچه های مورد نیاز توسط سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تهیه می شد و ما نیز ماسک های تولیدی را در اختیار این ۲ نهاد قرار می دادیم البته دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بعد از ضدعفونی کردن ماسک ها، تعدادی از ماسک ها به منظور توزیع در بین مردم به ما تحویل می داد.

مدیر کانون علی ابن موسی الرضا علیه السلام روستای ده پیش جیرفت ابراز کرد: از سایر برنامه های کانون در ایام کرونایی، ضدعفونی کردن مسجد، محله و اماکن عمومی سطح روستا بود که توسط اعضای کانون و پایگاه مقاومت بسیج برادران انجام شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه و به منظور اطعام نیازمندان، با جمع آوری فطریه اهالی روستا و با کمک مرکز نیکوکاری و پایگاه مقاومت بسیج تعداد ۱۵۰ سبد غذایی تهیه کرده و در بین نیازمندان توزیع کردیم.

شیروانی ادامه داد: هر سبد غذایی شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سیب زمینی و پیاز و هر یک به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار تومان بود.

مدیر کانون علی ابن موسی الرضا علیه السلام روستای ده پیش جیرفت در خاتمه یادآور شد: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر را با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار کرده و قبل از شروع مراسم فضای داخلی و بیرونی مسجد را با مشارکت اعضای کانون ضدعفونی شده و در بین مردم نیز ماسک توزیع کردیم.

پایان پیام/ 586